Sabtu, 28 Maret 2009

Bacalah #1














Jawapan untuk ilusi dan realitinya alam ini
















Kenapa manusia percaya bahawa Tuhan itu wujud?

3 komentar:

psychedelicmundo mengatakan...

Dalam hal PPSMI ini kita harus faham.kita menentang PPSMI bukan bermakna kita menentang belajar Bahasa Inggeris.Kita harus belajar lebih dari 2 bahasa.yang menjadi isunya belajar Matematik dan Sains dalam bahasa Inggeris.Kalau nak belajar bahasa mesti melalui sastera bahasa itu sendiri.bukan semua pelajar nak sambung belajar di UK,Australia,New Zealand,dan IPTA.Kalau ada yang nak ke Korea,perlukah belajar Math Sceince dalam bhsa Korea di sekolah,begitu jugak nak ke Jepun,Jerman dan Medic di Al Azhar belajar dalam B.Arab.peringkat sekolah kita kukuh kan sains dan matematik belajar dalm BM.lepas tu untuk ke mana lepas tu terpulang lah pada pelajar2 tersebut.

guntur mengatakan...

Terima kasihlah atas komen anda.Dan yang aku tulis hanya berdasarkan apa yang aku lalui.

Ada sedikit pembetulan.Medik al-Azhar belajar dalam bahasa Inggeris.

Aku faham kenapa Dr Mahathir buat begitu.Dia nak cari kelebihan.Tapi, dalam masa yang sama ada kekurangan dan kelemahan yang dilalui yakni isu martabat dan kefahaman.

Entahlah.Aku sendiri pun bingung.Tapi inilah pandangan jujur aku.Tanpa dipengaruhi politik.

guntur mengatakan...

Sedikit tambahan.Orang sastera tak faham bahasa dan istilah orang kejuruteraan.

Nak faham istilah,kena terjun sendiri dalam bidang itu.Atau sekurang-kurangnya menjadi peminat dan mengkaji bidang tersebut.

Contohnya, istilah keseimbangan.Lain bagi perubatan,lain dari segi ekonomi,matematik dan pelbagai cabang ilmu lain.Boleh baca entri aku di sini http://cakap-lebat.blogspot.com/2009/02/keseimbangan.html.