Jumat, 04 Februari 2011

Abang Nik Yang Legend

Hari tu giliran Doktor Simpson(bukan nama sebenar) mengajar grup aku waktu round. Jadi dia pun cakap

''Aku nak bawa korang tengok budak kena pneumonia(jangkitan paru-paru)''

Dia panggil mamat Jordan

''Cuba ko auscultate(dengar dengan menggunakan stetoskop) budak ni dan cakap kat aku apa yang ko dengar''

Mamat Jordan cakap

''Aku dengar bunyi macam argela(shisha). Dia ni ada crepitation dan memang sah dia kena pneumonia''

Doktor panggil awek Syria pulak buat auscultation

''............................''

Awek Syria cakap benda yang sama

Doktor panggil Abang Nik suruh buat benda yang sama

Abang Nik buat dan jawab

''Aku tak dengar apa-apa. Macam biasa je''

Doktor pun cakap sambil buat muka mengantuk

''Budak ni normal sebenarnya''

p/s Sebenarnya budak tu cuma disyaki pneumonia saja

1 komentar:

Harishah Halim mengatakan...

hahaha smart!